יום חמישי, 10 ביולי 2014

עו"ד נועם קוריס- הטיפ המשפטי

הטיפ המשפטי

שאלה: מה עושים עם השכרתי דירה, סגרנו על מחיר ולחצנו יד אבל לא חתמנו על חוזה או שחתמנו על חוזה רק עם מעט פרטים כמו מחיר ותקופת שכירות ? האם החוזה מחייב את הצדדים ? מה הדין לגבי תנאים שלא סוכמו בחוזה ?

תשובה: חוזה להשכרת דירה למשך של עד 5 שנים יכול להיעשות בעל פה ולא חייב להיעשות בכתב, במידה וחסרים פרטים בחוזה לדוגמא אם פורצת מחלוקת מי אחראי על תיקונים קטנים בדירה המושכרת, ניתן למצוא בחוק שכירות והשאילה את ההסדרים השונים שיחולו על השוכר והמשכיר, ככל שהם לא קבעו אחרת.

שאלה: מדוע כשאני מפקיד את שיק המשכורת שלי או כל שיק אחר בבנק אני צריך לחתום בגב השיק ומה משמעות החתימה על גב השיק ?

תשובה: שיק הוא שטר ולפי פקודת השטרות חתימה על גב השיק מהווה בעצם ערבות לשיק, כאשר אני חותם על גב השיק אני בעצם מתחייב לפרוע את השיק ככל ומי שמשך את השיק לא יפרע אותו. הבנק בעצם מחתים אותנו על ערבות על השיק, כך שאם השיק יחזור הבנק יוכל לחייב אותנו בסכום השיק.

 שאלה: נפלתי במדרכה ברחוב ונפצעתי, האם מישהו צריך לפצות אותי על הנפילה והפציעה ?

תשובה: לכל גוף ולכל אדם יש חובת זהירות כלפי האחר והוא צריך לנהוג בצורה סבירה בתוך מסגרת חובת הזהירות שלו. אם למשל העירייה התרשלה, הותירה מדרכה מסוכנת, לא החליפה לבנה שבורה במדרכה או לא שמה שלט אזהרה מפני הסיכון במדרכה, ככל הנראה יש מקום לתבוע את העירייה ולקבל פיצוי על הפגיעה שנפגענו.

עו"ד נועם קוריס
הוסף כיתוב



עו"ד נועם קוריס מייסד משרד נועם קוריס ושות' בשנת 2004. משרד עורכי דין נועם קוריס ושות' עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004. עו"ד נועם קוריס בעל תואר מסטר במשפט מאוניברסיטת בר אילן