יום שני, 21 בדצמבר 2015

צעד אחרי צעד - תמ"א 38/1, תמ"א 38/2, תמ"א 38/3 - ההבדלים והמשמעות מאת משרד עו"ד נועם קוריס שות'...

בס"ד

צעד אחרי צעד - תמ"א 38/1, תמ"א 38/2, תמ"א 38/3 - ההבדלים והמשמעות

מאת מאיר סגל משרד עורכי דין נועם קוריס

            עו"ד נועם קוריס בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ביוטיוב
·                     עו"ד נועם קוריס בטוויטר
·                     עו"ד נועם קוריס בגוגל פלוס
·                     עו"ד נועם קוריס, קבוצת עורכי דין בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ב pinterest.com

תכנית מתאר ארצית מס' 38, או בשמה הקצר והמוכר – תמ"א 38,  עברה מס' גלגולים ושינויים מיום ייסודה (שנת 2005) ועד היום. השינויים כמובן, הינם פועל יוצא וחיובי של ניסוי וטעייה ושל ניסוי ותהייה, שהולידו מסקנות חדשות ושינויים מתחייבים בתוכנית מפעם לפעם. מהי התוכנית? מה מהות השינויים שעברה התוכנית וכיצד השפיעו אלה על כדאיות תמ"א 38?

עצות מעשיות ל'מתגרש המתחיל'-עשה ואל תעשה
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/44417">מאיה הרצברג אלון</a>



החלטת להתגרש? קיבלת תביעת גירושין? תביעת מזונות? מה עושים עכשיו??
הליך גירושין הוא תהליך משברי טעון וכואב. רבים משווים את הליך הגירושין לאובדן של קרוב או כריתת איבר מהגוף. פירוק משפחה הוא שברו של חלום. הביטחון מתערער באחת. ברגעים כאלו שיקול הדעת אינו במיטבו. הרגשות מנהלים אותנו. חשוב מאוד לעצור, לנשום עמוק ולהתנהל בחכמה.
אז מה הכי חשוב לעשות או לא לעשות, כבר בהתחלה?
קודם ולפני הכל חשוב לבחור עורך דין טוב מומחה בענייני משפחה. לא בעקבות שכר טרחה אטרקטיבי או החבר שהמליץ, אלא לאחר תהליך בחינה ובדיקה של השיקולים הרלבנטיים לבחירת עורך הדין. ניסיון בניהול תיקי משפחה, מומחיות ספציפית עיקרית בתחום, תקשורת טובה, כימיה והחיבור שלכם אליו כאדם, המלצות ממספר לקוחות ששוחחתם איתם ובדקתם איתם כל מה שחשוב לכם לקבל מעורך הדין שילווה אתכם בתהליך. זכרו שבסופו של הליך תחתמו על הסכם גירושין או תקבלו פסק דין שעשוי להשפיע על עתידכם הכלכלי ועל היחסים והקשר שלכם עם ילדיכם. אל תזלזלו בבחירת האדם שיוביל אתכם לנקודת הסיום וההתחלה החשובה בחייכם.
תאספו מהבית כל מסמך שקשור להכנסות, חסכונות, חובות, זכויות, רכוש, הוצאות, חשבונות, חוזים וכל מה שנראה לכם שרלבנטי או עשוי לסייע וגם להזיק לכם בתהליך. תצלמו את כל מה שעלול לחשוף את המהלכים שלכם בחסרונו והחזירו את המקור למקומו.
אל תשאירו בבית סימנים "מפלילים" למהלכים שלכם, כמו כרטיס ביקור של עורך דין שעוסק בענייני משפחה או חיפושים בגוגל במחשב הביתי שקשורים לגירושין.
אם אתם חושדים בבן/בת הזוג, אל תמהרו לשכור שירותי חקירה או מעקב. קודם כל תתייעצו עם עורך דין. לעיתים המעקב, או החקירה עשויים לגרום נזק להליך המשפטי, אם לא יעשו לאחר תכנון ולפי האסטרטגיה שנבחרה עבורכם. פעמים אין בחקירה או בתוצאותיה, יהיו אשר יהיו, כל תכלית. אל תפעלו מהבטן. תתייעצו עם מומחים לפני כל מהלך.
תבחנו אפשרות להליך של משא ומתן להסכם או גישור. כל תהליך מוסכם עדיף על מאבק משפטי. אתם מפרקים את המשפחה שלכם. אם תנצחו, ההפסד של בן/בת הזוג עלול לחזור בבומרנג דרך הילדים שלכם. גם אם אתם פגועים או טעונים. תעבדו את הרגשות ותנסו להפנים שתהליך שיסתיים בפתרון שהוא win-win,  יהיה מיטבי עבורכם. תחסכו מעצמכם ומילדיכם מלחמה משפטית ארוכה ורוויה באנרגיה שלילית. נכון. לא תמיד זה אפשרי, אבל אתם חייבים לבחון את כל האפשרויות היטב.
אל תפעלו על פי עצות חברים וקרובים. כולם התגרשו או ליוו חברים או בני משפחה בהליכי גירושין. הם יודעים בדיוק מה עליכם לעשות מניסיונם. אבל ...הם לא מומחים. מה שעבד אצל חבריהם לא בהכרח מתאים למקרה שלכם. אין אקסיומות. בדיוק כמו שלא תקחו אנטיביוטיקה על פי עצה של שכן ששמע שזו תרופה מתאימה לכאב הראש שלכם, אלא תלכו להיבדק אצל רופא, כך גם תלכו לעורך דין מומחה כדי לקבל עצה מקצועית.
קחו בחשבון שההחלטה להתגרש נמצאת בחלל הבית שלכם והרגישות שלכם לצעדי בני הזוג קיימת במקביל גם אצלם. אל תעשו צעדים חד צדדיים שעשויים לחשוף את כוונותיכם ולסכל סיכוי להליך מוסכם לפני שתתייעצו. לכל מהלך יהיו השלכות.
את הילדים תשאירו מחוץ למאבק. קחו אוויר ותעשו כל מאמץ אפשרי לא לערב את הילדים בתהליך. אל תהפכו אותם למרגלים או שליחים שלכם. אל תכפישו את ההורה השני בפניהם. אל תסיתו אותם. אל תשתפו אותם בהליכים או במעשים של בני הזוג. ילדים אוהבים את שני ההורים שלהם וזקוקים לאב וגם לאם. אם תערבו אותם בתהליך הם ייפגעו ומערכות היחסים שלהם עם מי מההורים ובכלל עשויות להינזק בשל כך ואף להגיע למצבים קשים ובלתי הפיכים כמו ניכור הורי. 
קבלו תמיכה רגשית מאנשי טיפול. אתם עוברים טלטלה. האדמה רועדת, הקרקע נשמטת וכל היציבות של חייכם מתערערת. יש כל כך הרבה דילמות, חששות, התלבטויות, שאלות ובלבול. לא רק הכוונה מקצועית נחוצה לכם. גם תמיכה רגשית חשובה מאין כמותה על מנת לעבור את התהליך בשלום. 
לסיכום- אל תתנו לתהליך, לרגש או לכאב להוביל אתכם. תובילו אתם את התהליך בעזרת ייעוץ מקצועי, תמיכה רגשית ותכנון מוקדם. כי כאשר תסיימו את הליך הגירושין חשוב שתצעדו לפרק חדש בחייכם בהשלמה ובביטחון מצוידים בכל מה שאתם צריכים כדי שההתחלה החדשה תהיה טובה ומוצלחת יותר.


מאיה הרצברג אלון, עורכת דין מומחית לענייני משפה, גירושין וירושה, בעלת משרד בוטיק ברחובות.
כי ליווי אישי זה נכס בשבילך. אתר: http://www.get-luck.co.il 

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=165778'> articles.co.il</a>



·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה