יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס ושות' כותב על סעיפי פסלות בחוק הירושה...

בס"ד

סעיפי פסלות בחוק הירושה מאת מאיר סגל

ממשרד עו"ד נועם קוריס

 

סעיף 30(א) לחוק הירושה, תשכ"ה-1965 (להלן: "החוק") קובע את בטלותה של צוואה שנעשתה תחת השפעה בלתי הוגנת, לרבות אונס, איום ועוד.

מזונות אישה - שאלות ותשובות
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/28344">אפרת אביב</a>


המילה "מזונות" מתקשרת אצל רובינו לאותם סכומי הכסף שמעביר הצד שאינו המשמורן על הילדים לשם רווחתם. אלא, שקיים עוד סוג של מזונות שאמור לכלכל את האישה ולתת לה את ההזדמנות להתמודד מבחינה כלכלית לאחר הפרידה, ללא קשר לילדים. בשורות הקרובות נענה על מספר שאלות חשובות הקשורות בנושא מזונות אישה, כך שתגיעו מוכנים לדיונים על כך.
מהם מזונות אישה?
מזונות אישה הינם תשלומים שעל הבעל להעביר לאשתו לאחר הפרידה ועד קבלת הגט. למעשה, כל עוד בני הזוג מוגדרים כנשואים, על הבעל לכלכל את אשתו מבחינת שארתה (מזון), כסותה (ביגוד והנעלה) וע"פ הכתובה גם עונתה (קיום יחסי מין) ובמידה ואחד מאלו אינו מתקיים, הרי שזכותה של אישה לדרוש את מזונותיה.
כיצד נקבע גובה מזונות האישה?
גובה מזונות האישה אמור לשקף את העלויות הבסיסיות עימן היא מתמודדת לאחר הפרידה וזאת בהתאם לרמת החיים אליה הורגלה במהלך החיים המשותפים. בתי המשפט מתייחסים לגובה דמי המזונות בהתאם לצרכי אחזקת הרכב, שכר הדירה והצרכים הבסיסיים כגון מזון, ביגוד, איפור וכמובן צרכים רפואיים.
האם ישנם מקרים בהם הבעל פטור מתשלום מזונות אישה?
בית המשפט או בית הדין הרבני עשויים לפסוק על אי מתן מזונות אישה במקרים מסוימים. למשל, כאשר מדובר בחולי חמור או אבטלה של הבעל הגורמים לאי יכולתו לעמוד בתשלומים. בית הדין הרבני עשוי לפסוק על ביטול מזונות האישה ע"פ ההלכה היהודית גם במקרים של אישה נואפת, אישה מורדת, אישה שעזבה את הבית או אישה שמסוגלת לפרנס את עצמה בכבוד אולי אף מעבר ליכולתו של הבעל.
במשך כמה זמן מחויב הבעל בתשלום המזונות?
גם לבעל הזכות להתקיים בכבוד אך עליו לדאוג לצרכי האישה כל עוד הוא נשוי לה. מסיבה זו בתי המשפט ובתי הדין הרבניים מגבילים את משך הזמן להעברת מזונות אישה למשך מספר חודשים כאשר הרציונל אומר שסכומים אלו בכל מקרה מוגבלים עד למתן הגט בפועל. "סחבת" מצד האישה לדחיית מועד הגט עשוי לגרום לביטול דמי מזונותיה.
מהו "מרוץ הסמכויות" בקביעת מזונות אישה?
הן בית המשפט לענייני משפחה והן בית הדין הרבני מוסמכים לדון במזונות האישה וישנה חשיבות להיכן מוגשת הבקשה לגירושין לראשונה במקרה זה. לכן, על אישה (או הבעל) לברר אצל עורך דין לענייני משפחה (או טוען רבני) לאיזו ערכאה כדאי לפנות להגשת הבקשה לדיון בגירושין וזאת על מנת למקסם את הזכויות. חשוב מאוד לקבוע את סוגיית זהות הגורם הפוסק בתור מכלול, לא רק לגבי מזונות האישה אלא מזונות הילדים, ענייני משמורת וסוגיות נוספות.


asklaw.co.il

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=175323'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי              

אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'     
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס