יום שני, 28 במרץ 2022

עושק קשישים- כתב אישום בגין קבלה במרמה של 1.6 מיליון מקשישה ערירית

 פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד קאטי גז (35), ענבל אביטן (37), מרגלית חמו (39), אמיר גז (44) מאשדוד ולורן עז'מי (37) מחולון בגין עבירות מרמה. זאת לאחר שקיבלו במרמה כ 1.6 מיליון ₪ מקשישה ערירית


ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס- יש לך מניות וני"ע בבנק בישראל ?

כתב אישום בגין רצח הילד בפארק השעשועים

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי

כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה.

לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל

נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד יונתן טל, הנאשמות קאטי גז, אביטן וחמו עבדו בחברה במסגרתה יצרו קשר טלפוני, בעיקר עם קשישים, ומכרו להם מוצרים שונים. אמיר גז ואישתו קאטי גז שימשו כאחראים על שיווק. במסגרת עבודתן יצרו קאטי גז, אביטן וחמו יצרו קשר טלפוני עם ג.ח, קשישה ערירית, (ילידת 1934), אשר בשנת 2018 אובחנה, בין היתר, כמי שסובלת מ"שיפוט פגום עד מאוד". הנאשמות מכרו לקשישה מוצרים שונים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. במהלך 2015, החליטו, להוציא במרמה כספים מהקשישה, בין היתר באמצעות בקשת הלוואות להשקעה בחברת שעמדה בפני פשיטת רגל, ומבלי שסיפרו לקשישה כי החברה בהליכי פשיטת רגל וכי כספה לא ישוב. כמו כן טענו בפני הקשישה כי מספר שיקים שמסרה עבור רכישת המוצרים לא כובדו על ידי הבנק, וככל שלא תשלם את חובה צפוי שיעוקלו נכסיה, והיא צפויה להיכלא. נוכח מצגי השווא, במועדים שונים, משכה הקשישה מחשבונה סכום כולל של 1,020,664 ₪.

בהמשך פנו לקשישה שתי נשים שזהותן אינה ידועה במדויק למאשימה וטענו בפני הקשישה, בכזב, כי היא חייבת סכומי כסף להוצאה לפועל ודרשו ממה לשלם להן סכומים שונים  של כסף, ובתגובה הקשישה, העבירה לידיהן סכומי כסף שונים. אז יצרה אביטן קשר טלפוני  עם הקשישה, והתיצגה בפניה בכזב כדורית או כורד. במהלך השיחות הקשישה סיפרה לאביטן כי הונו אותה והוציאה ממנה סכומי כסף במרמה. אביטן על דעתה של חמו ציינה בפניה, כי תעזור לה לאתר מי שהונה אותה ולהשיב את כספה אך לצורך כך עליה להעביר לה סכומי כסף. בנוסף, טענה בפניה כי נגד הקשישה תלויים ועומדים חובות הוצל"פ שיש לשלם, והיא תסייע לה לשלם את חובותיה, אך לצורך כך, על הקשישה להעביר לידיה סכומי כסף. על בסיס מצגי השווא השניים העבירה הקשישה לנאשמות סך כולל של 443,705 ₪.

לאחר שמונתה לקשישה אפוטרופסית, שבין היתר הייתה אחראית על ההוצאות הכספיות של הקשישה, ניסו אביטן וחמו להוציא כספים נוספים מהקשישה בין היתר ביקשו מהקשישה להלוות כספים מקרובי משפחתה ואף ניסו ליצור מצג שווא של הלוואה שלא שולמה וכו'.

בנוסף, במהלך 2018, הגיע לידי עז'מי ואדם נוסף מאגר המידע של החברות בהן עבדו שאר הנאשמים ובתוכם גם פרטי הקשישה. בהמשך לכך, ובמספר הזדמנויות, יצרו נאשמת עז'מי והאדם הנוסף קשר עם הקשישה הציגו עצמם בפניה בכזב, כנציגי הוצאה לפועל וטענו בכזב כי זקופים לחובתה חובות בהוצאה לפועל ועליה לשלם את חובותיה, אחרת ינקטו נגדה הליכים שונים. בהתבסס על מצגי השווא, העבירה הקשישה סכום של 220,000 ₪ בחמש העברות בנקאיות.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.