יום חמישי, 20 בינואר 2022

שנתיים וחצי מאסר על תושב כפר קאסם שבביתו נמצאו נשק ותמונות המעידות על עבירות נוספות בנשק

 בית משפט השלום בכפר סבא (כב' השופט אביב שרון) גזר אתמול שנתיים וחצי מאסר על אמיר בדיר (31) מכפר קאסם, שהורשע ע"פ הודאתו בעבירות של החזקת נשק ותחמושת, סיוע להחזקת נשק וכן ומעשה פזיזות ורשלנות בנשק. בביתו של הנאשם נתפס נשק שהחזיק שלא כדין, וכן נמצאו תמונות שהעידו כי סייע לאדם אחר להחזיק בנשק וכן תמונה של ילדיו הקטינים אוחזים בנשק כשבתוכו מחסנית.

ועוד כמה מאמרים:

·  עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2022, בהתאם לשינוי במדד...

·  פרקליטות און ליין - הפרוייקט החדש של פרקליטות המדינה

·  בג"צ דחה עתירה לבחון שיווין נטל מזונות הקטינים

·  106 מיליון ₪ קנסות בגין הפרת שימוש חוק המזומן

·  עד המדינה ארכי פושע, עבירות שביצע בארה"ב הובילו לגיוסו כסוכן FBI

·  גל האומיקרון - הוגש כתב אישום בגין הפרת בידוד

·  העליון נגד פייסבוק, תשלם הוצאות משפט ותעמוד לדיון ...

·  כתב אישום בפרשת ספאם, עוקץ והתחזות לחב' דואר ישראל

כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד אלחנן דרייפוס, כלל שני אישומים בהם הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון ראייתי שהושג לאחר הליך גישור ללא הסכמה לעונש.

האישום הראשון התייחס לכך כי הנאשם החזיק בביתו רובה וכדורים שלא כדין אותם הסליק בחדר השינה. בגין אישום זה הורשע הנאשם בעבירה של החזקת נשק ותחמושת שלא כדין.

על פי האישום השני, הנאשם אפשר לשלושת ילדיו הקטינים להחזיק בנשק, כשמחסנית תואמת בתוכו ואף צילם אותם כשהם אוחזים בנשק.

בנוסף, סייע הנאשם לפחות במועד אחד לאדם אחר להחזיק באקדח ובמחסנית תואמת. בגין אישום זה הורשע הנאשם בעבירות של סיוע להחזקת נשק ואבזר שלא כדין ומעשה פזיזות ורשלנות בנשק.

 

בשלב הטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי: "מדינת ישראל נמצאת במצב חירום של ממש, זאת נוכח הרעה החולה, מכת המדינה, של העבירות בנשק, שפשתה בכל רחבי המדינה...עד  כדי שאזרחים חפים מפשע נפגעים ממנו ומשלמים על כך בחייהם".

בית המשפט חיזק דברים אלו בהתייחסו לנושא עבירות בנשק ואמר: "במציאות בה אנו חיים ,אין לך יום שלא מדווח על תפיסות משטרתיות של כמויות נשק נכבדות, ומספר התיקים הרב אשר נדונים בבתי המשפט מעיד על העובדה שמדובר במכת מדינה של ממש.."

 

נוסף על כך, הדגישה הפרקליטות בפני בית המשפט את התיקון לחוק העונשין אשר התקבל בכנסת בחודש דצמבר האחרון וקובע עונשי מינימום למבצעי עבירות בנשק.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות בעניין זה, ואף ציין כי אמנם התיקון לחוק העונשין שערך המחוקק אך לאחרונה אינו חל על המקרה הנדון, אך אין ספק כי "המחוקק אמר את דברו באופן מפורש" וכי "רוח הדברים ברורה", כדברי ביהמ"ש.

 

בית המשפט מצא לנכון אף להתייחס באופן פרטני לעניין תמונות הילדים האוחזים בנשק, על בסיסן הורשע הנאשם בעבירת מעשה פזיזות ורשלנות בנשק: "מצמרר היה לראות את התמונות של שלושת ילדיו הקטינים של הנאשם אוחזים בחדר השינה שלהם...מעבר לפוטנציאל הנזק העצום שיכול היה להיגרם, לו בטעות היה נפלט כדור בחדר...הרי שנוכח התמונות קל להבין כיצד עלול לצמוח לו דור חדש של עברייני נשק..."

 

לאור האמור, גזר בית המשפט על הנאשם עונש 30 חודשי מאסר וכן עונש מאסר על תנאי.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין: האישום בעבירות המבוססות על תיעוד מצולם בלבד של כלי הנשק, ללא תפיסת כלי הנשק בפועל, הוא חלק מהרחבת מאבק הפרקליטות בתופעת כלי הנשק הבלתי חוקיים והסכנה הכרוכה בהם.